måndag 8 juni 2009

I körsbärsträdet

Det här tyget har jag funderat på länge vad jag skulle göra med. Jag hade bara en liten gardinkappa så det gällde att välja noga. Men så fyllde lilla kusinen ett år och jag tänkte direkt att det här tyget skulle passa utmärkt till det tillfället. Ett par muddbyxor i stl 86 blev det.

När jag hade klippt ut byxbenen upptäckte jag ett litet hål i tyget och det fanns inte tillräckligt för att klippa ut ett nytt ben. Jag såg framför mig ett mardrömsscenario där jag hade förstört den fina lilla tygbiten. Som tur var satt hålet på ett så bra ställe att det gick att dölja. Några små stygn över för att det inte skulle repa upp sig och sedan en bakficka för att täcka över den inte allt för vackra lagningen.
Tyger: En gammal gardin och mudd från tygvaruhuset/kilotex.
Mönster: Eget

2 kommentarer:

LinSar sa...

Jätte söta

AnKa sa...

Vilket underbart tyg och fina byxor. Tur att det gick att laga.