torsdag 4 juni 2009

40 meter tyll!

Minior- och juniorgospelkören skulle spela upp musikalen "Ogräs i rabatten" där de skulle vara utklädda till blommor. Barnens kusin är med i kören och jag fick uppdraget att sy en maskroskrage till henne. Det utvecklades sedan till att fler föräldrar kontaktade mig för att få blomkragar uppsydda. Plötsligt skulle jag sy scenkläder till 18 barn! Det skulle vara pioner, maskrosor, solrosor, blåklint, viol, blad och stjälkar. 40 meter tyll gick det åt! Jag känner att jag gjort en bra insats till att göra slut på lagret hos lokala tyghandlaren som ska stänga en av sina butiker ;)

Tyvärr blev det lite bråttom med leveransen på slutet så jag hann inte ta en bild på allt tillsammans men lite bilder blev det i alla fall.

Viol, solros och pion:

Maskros, blad och stjälk:

Sonen demonstrerar en solros:

Tyll, tubtrikå till stjälkarna, snedslå till knytband från lokala tygaffären. Mudd och resår från stoff och stil. Lila tyg från IKEA tror jag.
Mönster eget med lite tankehjälp från en vän.

2 kommentarer:

Hello sa...

Oh shit vilken beställning! Vad fina de måste ha varit. Du måste ju få blogga en bild av hela barnkören - det måste väl finnas nån förälder som har!

Anonym sa...

Det kan vara den sötaste solrosen jag sett! Såg bilder på sigtunabygden.se också, misstänker att du hade några fingrar med i spelet där?