torsdag 19 mars 2009

Storblommigt

En klänning till lillasyster. Samma mönster som den här, men den här gången vändsydd och fodrad istället för med kantband. Den här gången valde jag även att sätta axelbanden tvärtom så det främre kom framför. Vet inte vilket som blev bäst. Kanske passar olika sätt till olika klänningar? När denna skulle provas kom jag på att dottern knappt äger någon enfärgad tröja. Basplagg är helt enkelt inte lika roligt att göra men det får bli bättring på det tror jag för annars kan inte det andra användas heller.
Tygerna kommer från IKEA och mönstret från ottobre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

o så fin klänning o den grönprickiga med, jag får återkomma till din blogg mer gånger.

Anna Mustonen sa...

Åh så härligt tyg med härliga färger! Synd Ikea inte finns så nära mig...