fredag 27 mars 2009

Blommor och bin



Ufo-högen blir mindre. De här byxorna började jag också på i höstas. Det var första gången jag broderade något med symaskinen. Jag frågade sonen var han ville ha och började ge lite alternativ "Blomma, djur, bil..." "BI!" "Ok, ska det vara något mer?" "Blomma! Ett bi och en blomma!" Han var mycket bestämd så det vara bara att börja rita. Nästa gång jag ritar ett eget motiv ska jag tänka på hur linjerna går för att kunna brodera lättare.
Eftersom även sonen vuxit så insåg jag att de skulle bli för korta och sydde på en fåll istället för att vika upp. Nu blev de lite för långa men det är bra med något att växa i.

Tyget är brun denim från stoff och stil. Fickorna är samma tyg med avigsidan utåt. Stickningar och broderi är gjorda med orange jeanstråd. Mönstret är från ottobre.

Inga kommentarer: