tisdag 17 mars 2009

Söt som socker


Min kusin hade namnfest för sin lilla flicka och självklart var jag tvungen att sy något till henne. Det blev en härligt vårig klänning med broderi/applikation i form av en fågel på en gren. Jag blir bara mer och mer förtjust i det här enkla tyget i limegrönt med vita prickar på. Med rosa till blev det ju nästan som en prinsesstårta ;)
Tyg från stoff och stil och små spillbitar till applikationen, snedslå från mammas låda(skulle gissa på 80-tal). Mönster från Ottobre.

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Underbart broderi/applikation - ja hela klänninen är söt som socker!

Hello sa...

Vilken fantastisk applikation och därmed klänning! Söt som socker, helt enkelt.

Tack för kommentar hos mig, så jag hittade till dig! Ska genast lägga till dig på bloglovin!

Och jag har tänkt på att sprätta i andra sidsömmen, men då måste jag ju fästa på nåt sätt. Nåja, det kanske blir så, men jag vet inte ännu.

Doris_Assar sa...

Jättefin!!! Verkligen som en karamell!!

Linda/LillaBu sa...

Så söt klänning! Blir jättesugen på prinsesstårta. Hur har du gjort för att få kantbandet så perfekt i "hängslorna"?

Charlotte sa...

Linda:
Jag syr fast hela kantbandet direkt, alltså bara viker dubbelt och syr fast. I svängarna sträcker jag ut bandet ordentligt och syr långsamt.